Опис педагогічного досвіду
ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
з розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник
Тема досвіду
|
«Формування у дітей національно-патріотичної свідомості та загальнолюдської моралі» |
Автор |
Кас’ян Алла Володимирівна, вчитель біології |
Сфера застосування |
Лиманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Зміївської районної ради Харківської області |
Актуальність
|
на сучасному етапі в Україні найбільш активними виступають національно-патріотичне та морально-духовне виховання, що відповідає як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладає підвалини для формування свідомості нинішніх і майбутніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, свободи, толерантності, відповідальності, виваженості, здорового способу життя, готовності до змін |
Наукові концепції та теорії
|
1) Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 №641); 2) Виховна система В.О. Сухомлинського; 3) Гречаник О.Є. Управління виховною роботою в школі |
Основна ідея
|
набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування ним духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування в молоді, незважаючи на національну належність, рис громадянина Української держави, розвинення духовності, прищеплення моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури |
Технологія реалізації ідеї
|
використання сучасних технологій, зокрема технологій колективної творчої справи І.П.Іванова та педагогічної підтримки О.С. Газмана, у національно-патріотичному та морально-духовному вихованні, дає можливість моїм вихованцям набувати позитивного соціального досвіду, навичок взаємодії, спілкування, спільної діяльності, самоконтролю. Виявляючи та розвиваючи творчий потенціал учнів, створюю умови для їх розвитку та задоволення духовно-моральних потреб, при цьому виявляю довіру до дітей, повагу до особистості кожного учня |
Форми, методи, прийоми, засоби
|
Як класний керівник я використовую такі форми роботи: ü уроки мужності «Зростаємо громадянами – патріотами землі, що Україною зветься», «Як я розумію особисту відповідальність за захист Батьківщини», «Люди, які прославили мій рідний край»; ü години спілкування «Ввічливість – окраса людської душі», «Будьмо толерантними!», «Людина – творець добра», «Що означає жити по совісті»; ü колективна творча справа (свято-презентація, випуск стіннівок, колективно-ігрове спілкування) ü класні збори; ü відверта розмова «Особиста гігієна хлопців і дівчат», «Що я маю знати, щоб зберегти своє здоров’я», «Я і мій ідеал»; ü рольова гра; ü родинне свято; ü школа етикету; ü акція милосердя: виготовлення маскуючих сіток в зону АТО, збір продуктів харчування, теплий одяг, взуття, засоби гігієни. Невід’ємною частиною роботи є застосування наступних методів і прийомів: ü метод формування свідомості (розповідь, етична бесіда, диспут, приклад) ü методи позитивного досвіду поведінки в процесі діяльності (доручення, виховна ситуація, привчання) ü методи стимулювання діяльності (змагання, заохочення, залучення до творчої діяльності) Для кращого виховного результату обираю такі засоби: ü демонстрація відеороликів, фільмів; ü відвідування музеїв, виставок, театрів; ü проведення зустрічей з бійцями АТО, воїнами-афганцями, місцевими поетами; ü використання різноманітних предметів культури; ü проведення ігор, спортивних змагань |
Результат застосування
|
Особистість, яка має активну творчу й соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров’ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя |
Критерії ефективності
|
ü Актуальність Формування національно-патріотичних рис та моральних цінностей у дитини. ü Оригінальність Використання у виховній діяльності інноваційних форм, методів та засобів. ü Оптимальність Досягнення кінцевого результату при найменших фізичних, розумових та часових витратах. ü Можливість творчого застосування в практиці виховної роботи |
Наукові джерела
|
1) Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 №641). 2) О.Є.Гречаник. Управління виховною роботою в школі – Х.: Вид. група «Основа», 2013.- 240с. – (Серія «Абетка керівника»). 3) Лозова В.І. Теоретичні основи виховання і навчання: навч.посіб. [Текст]/ В.І.Лозова, Г.В.Троцко. – Х. : ОВС, 2002. – 400 с. 4) Пєхота О.М. Освітні технології: навч.-метод.посіб. [Текст]/ О.М. Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська та ін..; За заг.ред. О.М.Пєхоти. – К.: А.С.К., 2002. – 255 с. 5) Сорока Г.І. Сучасні виховні системи та технології [Текст]/ Г.І.Сорока. – Х.: Веста: Ранок, 2003 |
Висновки |
Неможливо виховати багатогранну, всебічно-розвинену людину, достойного громадянина не спираючись на культурно-історичний досвід рідного краю, зокрема на минулому і сьогоденні, його традиціях, звичаях і обрядах. Працюючи над темою «Формування у дітей національно-патріотичної свідомості та загальнолюдської моралі», я прийшла до висновку, що поєднання зусиль класного керівника, учнів та батьків створює можливості для виховання гармонійно розвиненої, високоосвіченої, соціально активної й національно свідомої людини, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними патріотичними почуттями, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку, самовдосконалення |
Презентацію розміщено на сайті Лиманської ЗОШ lyman-school.edu.kh.ua/klasnij_kerivnik_roku-2015/