Опис педагогічного досвіду

ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

з розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник

 

Тема досвіду

 

«Формування у дітей національно-патріотичної  свідомості та загальнолюдської моралі»

Автор

Кас’ян Алла Володимирівна, вчитель біології

Сфера застосування

Лиманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Зміївської районної ради Харківської області

Актуальність

 

на сучасному етапі в Україні найбільш активними виступають національно-патріотичне та морально-духовне виховання, що відповідає як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладає підвалини для формування свідомості нинішніх і майбутніх поколінь,  які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, свободи, толерантності, відповідальності, виваженості, здорового способу життя, готовності до змін

Наукові концепції та теорії

 

1) Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 №641);

2) Виховна система В.О. Сухомлинського;

3) Гречаник О.Є. Управління виховною роботою в школі

Основна ідея

 

набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування ним духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування в молоді, незважаючи на національну належність, рис громадянина Української держави, розвинення духовності, прищеплення моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури

Технологія реалізації ідеї

 

використання сучасних технологій, зокрема технологій колективної творчої справи І.П.Іванова та педагогічної підтримки О.С. Газмана, у національно-патріотичному та морально-духовному вихованні, дає можливість моїм вихованцям набувати позитивного соціального досвіду, навичок взаємодії, спілкування, спільної діяльності, самоконтролю. Виявляючи та розвиваючи творчий потенціал учнів, створюю умови для їх розвитку та задоволення духовно-моральних потреб, при цьому виявляю довіру до дітей, повагу до особистості кожного учня

Форми, методи, прийоми, засоби

 

Як класний керівник я використовую такі форми роботи:

ü  уроки мужності «Зростаємо громадянами – патріотами землі, що Україною зветься», «Як я розумію особисту відповідальність за захист Батьківщини», «Люди, які прославили мій рідний край»;

ü  години спілкування «Ввічливість – окраса людської душі», «Будьмо толерантними!», «Людина – творець добра», «Що означає жити по совісті»;

ü  колективна творча справа (свято-презентація, випуск стіннівок, колективно-ігрове спілкування)

ü  класні збори;

ü  відверта розмова «Особиста гігієна хлопців і дівчат», «Що я маю знати, щоб зберегти своє здоров’я», «Я і мій ідеал»;

ü  рольова гра;

ü  родинне свято;

ü  школа етикету;

ü  акція милосердя: виготовлення маскуючих сіток в зону АТО, збір продуктів харчування, теплий одяг, взуття, засоби гігієни.

Невід’ємною частиною роботи є застосування наступних методів і прийомів:

ü  метод формування свідомості (розповідь, етична бесіда, диспут, приклад)

ü  методи позитивного досвіду поведінки в процесі діяльності (доручення, виховна ситуація, привчання)

ü  методи стимулювання діяльності (змагання, заохочення, залучення до творчої діяльності)

Для кращого виховного результату обираю такі засоби:

ü  демонстрація відеороликів, фільмів;

ü  відвідування музеїв, виставок, театрів;

ü  проведення зустрічей з бійцями АТО, воїнами-афганцями, місцевими поетами;

ü  використання різноманітних предметів культури;

ü  проведення ігор, спортивних змагань

Результат застосування

 

Особистість, яка має активну творчу й соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров’ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя

Критерії ефективності

 

ü     Актуальність

Формування національно-патріотичних рис та моральних цінностей у дитини.

ü     Оригінальність

Використання у виховній діяльності інноваційних форм, методів та засобів.

ü     Оптимальність

Досягнення кінцевого результату при найменших фізичних, розумових та часових витратах.

ü     Можливість творчого застосування в практиці

виховної роботи  

Наукові джерела

 

1)      Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (додаток до наказу МОН України від 16.06.2015 №641).

2)      О.Є.Гречаник. Управління виховною роботою в школі – Х.: Вид. група «Основа», 2013.- 240с. – (Серія «Абетка керівника»).

3)      Лозова В.І. Теоретичні основи виховання і навчання: навч.посіб. [Текст]/ В.І.Лозова, Г.В.Троцко. – Х. : ОВС, 2002. – 400 с.

4)      Пєхота О.М. Освітні технології: навч.-метод.посіб. [Текст]/ О.М. Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська та ін..; За заг.ред. О.М.Пєхоти. – К.: А.С.К., 2002. – 255 с.

5)      Сорока Г.І. Сучасні виховні системи та технології [Текст]/ Г.І.Сорока. – Х.: Веста: Ранок, 2003

Висновки

Неможливо виховати багатогранну, всебічно-розвинену людину, достойного громадянина не спираючись на культурно-історичний досвід рідного краю, зокрема на минулому і сьогоденні, його традиціях, звичаях і обрядах.

Працюючи над темою «Формування у дітей національно-патріотичної  свідомості та загальнолюдської моралі», я прийшла до висновку, що поєднання зусиль класного керівника, учнів та батьків створює можливості для виховання гармонійно розвиненої, високоосвіченої, соціально активної й національно свідомої людини, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними патріотичними почуттями, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку, самовдосконалення

Презентацію розміщено на сайті Лиманської ЗОШ  lyman-school.edu.kh.ua/klasnij_kerivnik_roku-2015/